اجرای طرح اطعام حسینی در دهه اول محرم 

اجرای طرح اطعام حسینی در دهه اول محرم 

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
حسن بهرامی گفت: قصد داریم در دهه اول محرم با تاسی از سیره امام حسین علیه السلام و با کمک بچه های مسجدی عضو کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام طرح اطعام حسینی را اجرا کنیم.

«حسن بهرامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به برنامه های دهه اول ماه محرم، گفت: قصد داریم در دهه اول محرم با تاسی از سیره امام حسین علیه السلام و با کمک بچه های مسجدی عضو کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام، طرح اطعام حسینی را اجرا کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام جیرفت افزود: به همین منظور با جمع آوری نذورات و با رعایت کامل نکات بهداشتی غذای گرم پخت و بسته بندی شده و سپس هر شب در بین عزاداران به ویژه خانواده های نیازمند محله مسجد توزیع می شود.

وی بیان کرد: همچنین بخشی از نذورات را به خرید قربانی و توزیع گوشت نذری در بین نیازمندان اختصاص می دهیم.

بهرامی ابراز کرد: علاوه بر این در نظر داریم در راستای حفظ سلامت عزاداران حسینی، ماسک خریداری کرده و در بین آنها توزیع کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام جیرفت اضافه کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا مراسم عزاداری متفاوت تر از سال های گذشته در فضای باز، با حداکثر زمان ۲ ساعت و با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: سخنرانی و مداحی از برنامه های مراسم عزاداری است که سخنران هر شب در باب فضائل و کرامات امام حسین علیه السلام و همچنین اهداف قیام عاشورا سخنرانی می کند.

بهرامی ادامه داد: همچنین هر شب به همت بچه های مسجدی عضو کانون حیاط مسجد ضدعفونی می شود تا عزاداران حسینی با خیالی آسوده در این مراسم حضور یافته و از برنامه های آن فیض ببرند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام جیرفت اظهار کرد: برپایی محفل انس با قرآن کریم هم زمان با شب عاشورا یکی دیگر از برنامه های دهه محرم است که با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.

وی افزود: علاوه بر این مسابقه مجازی قصه گویی ویژه کودکان با محوریت محرم و واقعه عاشورا در دستور کار قرار دارد و به همین منظور کودکان علاقمند می توانند قصه هایی با همین مضمون را تعریف کرده و با کمک والدین خود فایل صوتی آن را در گروه قصه گویان به اشتراک گذاشته تا ما پس از بررسی آثار، به بهترین ها جوایزی اهدا کنیم.

بهرامی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرا در دهه اول محرم، توزیع پوستر با عنوان یاران عاشورایی می باشد که از سوی آستان قدس رضوی در اختیار ما قرار داده شده اند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام جیرفت در خاتمه ابراز کرد: این پوسترها حاوی شرح حال ۲۴ نفر از یاران امام حسین علیه السلام است که باید در فضای مجازی منتشر شوند.

پایان پیام/ 586